16.07.2024
Jak InBody pomógł NASA Johnson Space Center

Wspieranie pracowników NASA Johnson Space Center poprzez InBody odbyło się poprzez Misję Starport i promowanie dobrego samopoczucia oraz podnoszenie morale personelu Johnson Space Center (JSC). Starport Services to program poprawiający jakość życia, który bezpośrednio wspiera misję Johnson Space Center poprzez oferowanie różnorodnych działań oraz usług dla pracowników. Ich celem jest stworzenie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, promowanie zdrowia psychicznego i fizycznego oraz budowanie środowiska pracy, które przyciąga i zatrzymuje wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Starport, szukając nowej technologii w celu ulepszenia swojego programu wellness, wybrał urządzenie InBody 770, które zastąpiło dotychczasowe urządzenia, takie jak miernik fałdów skórnych i przenośne urządzenie BIA. W 2015 roku liczba członków Starport wzrosła o 48,6%, a wskaźnik wdrażania programów odnowy biologicznej wzrósł o 38%.

Poszukiwanie tego, co najlepsze

Astronauci, naukowcy i badacze NASA są zaangażowani w eksplorację wszechświata oraz zgłębianie jego tajemnic. Starport, program wspierający dobrostan pracowników NASA Johnson Space Center, realizuje bardziej bezpośrednią misję: wspieranie i promowanie zdrowia oraz dobrego samopoczucia 11 000 pracowników JSC.

Jak Starport to robi? Tak jak każda grupa związana z NASA: oferując pracownikom najlepsze zasoby do pracy. Właśnie dlatego w 2014 roku menadżer ds. wellness i fitness, Evan Thoman, wprowadził InBody 770.

„Chcemy zaoferować naszej społeczności to, co najlepsze, jeśli chodzi o sprzęt i/lub dostęp do narzędzi oraz zasobów, które pozwolą im poprawić zdrowie i samopoczucie. Nie oznacza to jednak, że kupimy kolejną bieżnię. Oznacza to znacznie więcej” – mówi Thoman.

W tym celu Thoman wykorzystywał mierniki fałdów skórnych i przenośne urządzenia do analizy impedancji bioelektrycznej, aby określić skład ciała. Dały one jednak niewiele wyników, które wykazały również wiele różnic. Kiedy pojawiła się potrzeba programu odnowy biologicznej, który mógłby wypełnić misję Starport, Thoman przypomniał sobie o InBody ze swojej poprzedniej pracy w prywatnej służbie zdrowia. Wiedział, że cokolwiek innego niż InBody byłoby nie do przyjęcia dla pracowników NASA: „Jesteśmy NASA, więc chcemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym pracownikom to, co najlepsze. W mojej poprzedniej pracy InBody był najlepszy z najlepszych i nadal tak jest”.

Budowanie zaufania poprzez edukację

Thoman wiedział, że pracownicy JSC, społeczności niezwykle obeznanej z technologią i opartej na danych, nie zaakceptują nowego rozwiązania technologicznego tylko dlatego, że jest określane jako „najlepsze z najlepszych”. Personel NASA jest przyzwyczajony do pracy z najbardziej zaawansowaną technologią, więc gdy wprowadzane jest coś nowego, często podchodzi się do tego sceptycznie. Thoman jednak zachował ostrożny optymizm. „Wiedziałem, że ludzie będą z tego korzystać” – mówi. „Miałem nadzieję, że nasi pracownicy mu zaufają”.

Kluczem do zbudowania zaufania była edukacja. „Ta społeczność chce być najlepsza we wszystkim i pragnie wiedzieć wszystko na określony temat. Dotyczy to również składu ciała i oceny InBody.”

Thoman rozpoczął kampanię uświadamiającą, aby poinformować pracowników, co InBody 770 może zrobić dla ich zdrowia i dobrego samopoczucia. Zaczął od zaznajomienia z najważniejszymi wartościami dotyczącymi składu ciała. Wcześniej prowadził kampanię „Poznaj swoje liczby” skierowaną do pracowników, mającą na celu zwiększenie świadomości na temat statystyk, takich jak ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Zastosował ten sam model, ale w odniesieniu do składu ciała, podkreślając znaczenie takich wartości, jak beztłuszczowa masa ciała i procentowa zawartość tkanki tłuszczowej.

„Brak oznak upadku”

Po wprowadzeniu urządzenia InBody w grudniu 2014 roku, Thoman opracował plan integracji InBody 770 z programem dobrego samopoczucia pracowników. Skorzystał z fali noworocznych postanowień, podczas których wiele osób zapisuje się na różne programy i stwierdził, że InBody 770 stał się najważniejszym elementem diagnostycznym.

Thoman nie ograniczył się do postawienia InBody na siłowni Starport, czekając, aż zostanie odkryte. Zabierał je ze sobą wszędzie. Na przykład na targach zdrowia organizowanych przez NASA JSC miał ze sobą InBody 770. Gdy w lokalnym biurze wykonawcy stowarzyszonego z NASA odbywało się wydarzenie, Thoman zabrał InBody i przeprowadzał pomiary u uczestników. Nawet w stołówce, podczas przerwy na lunch, dokonywał pomiarów u pracowników, przybliżając im korzyści płynące z monitorowania składu ciała.

Wysiłki Thomana przyniosły wymierne efekty. Członkowie siłowni Starport zaczęli dzielić się swoimi wynikami z osobami spoza klubu, co wzbudziło większe zainteresowanie wśród personelu JSC. Osoby, które nigdy nie planowały przeprowadzania oceny, zobaczyły arkusz wyników swoich kolegów i nagle bardzo zainteresowały się monitorowaniem własnych pomiarów.

Gdy informacja o InBody się rozprzestrzeniła i ludzie zaczęli mu ufać, nastąpił jedynie dalszy rozwój programu.

Wzrost liczby członków Starport

Źródło: InBody USA

Pod koniec 2015 roku liczba członków Starport osiągnęła najwyższy poziom w historii, wzrastając z 2800 w styczniu do 4280 w grudniu, co oznacza wzrost o 48,6% na koniec roku. Wśród personelu NASA JSC liczba ta stanowiła 38% z 11 000 pracowników i wykonawców NASA, którzy byli uprawnieni do członkostwa w Starport.

Thoman uważa InBody za kluczowy czynnik wpływający na wysoki poziom zaangażowania pracowników. Po zrozumieniu, jak skład ciała wpływa na ich zdrowie i samopoczucie oraz jak analiza InBody może pomóc im osiągnąć cele zdrowotne, pracownicy regularnie wracali, aby monitorować swoje postępy.

Wygląda na to, że w 2016 r. liczba członkostw pobije kolejny rekord. Thoman stawia sobie za cel, aby do grudnia 50% personelu NASA JSC uczestniczyło w programie odnowy biologicznej. Choć jest to ambitne założenie, jest przekonany, że uda mu się je zrealizować dzięki wsparciu InBody 770 oraz zaufaniu, jakim darzą go jego pracownicy.

„Urządzenie się sprawdziło” – powiedział Thoman. „InBody 770 przeszło ‘TEST NASA’ pod względem zaufania.

Artykuł oryginalny: https://inbodyusa.com/blogs/inbodyblog/how-inbody-helped-nasa-johnson-space-center-s-workforce-wellness-program-have-a-record-breaking-2015/

 

logo

Copyright © InBody Poland. All Rights reserved. Polityka prywatności. Regulamin sklepu